keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Olen Amy, kotoisin Yhdysvalloista tai Saksasta

Ennen tänne lähtöäni tiesin, että ihmiset tulisivat kirjoittamaan nimeni vain yhdellä m-kirjaimella ja varmaankin myös lausuisivat sen niin. En olisi koskaan kuitenkaan uskonut että noin lyhyt nimi olisi niin hankala kirjoittaa.
Aivan esimerkin vuoksi, tässä on muutamia variaatioita nimestäni:

Emi
Emy
Emmy
Amy (Amerikkalaiseen tyyliin)
Emily (Aina kun Amerikkalaiseksi luulevat)
Emiliana (Mistä helvetistä ne ylimääräisen tavun löysivät?)
Eimi
Eimy
Emma
Emil

"Mikä on sun poikaystävän nimi?"
-"Emil"
"Ei kun sun poikaystävän nimi"
-"Mun poikaystävän nimi on Emil"
"Mutta sehän on sun nimi"
-"Eikun mun nimi on Emmi ja mun poikaystävän nimi on Emil"
"Mitä helvettiä, onko teillä sama nimi?"


Äitini kirjoittaa yhä nimeni näin: Emy. Veljeni kutsuvat minua vitsillä Emilianoksi.


Meksikolainen ajatusmalli:
Jos olet vaalea, olet kotoisin Yhdysvalloista.
Jos et ole kotoisin pohjoisesta naapuristamme, olet kotoisin Saksasta.
Kaikki maat Eroopassa ovat lähellä Saksaa.




2 kommenttia:

  1. Voi Emmi, miten sinun nimesi on niin vaikea. Vedet silmissä luin kokemuksiasi.. aivan paras kirjoitus!

    T. äiti

    VastaaPoista
  2. Voi kaima kulta kuinka samaistun tuohon. Paljon voimia sinne Meksikoon ja iso hali täältä kylmästä Suomenmaasta. Iso ikävä. ♥

    VastaaPoista